Too young to talk, little Ludwig gestured, helplessly.
Installation Soulangh Cultural Center Tainan/Taiwan Being too young to talk, little Ludwig gestured, helplessly. /// Being too young to talk, little Ludwig gestured, helplessly.
Diese Installation realisierte ich im Rahmen einer Ausstellung im „Soulangh Cultural Center“ in Tainan/Taiwan. Der Ausstellung ging eine 6 – wöchige Recidency voran, während der ich die komplette Installation vor Ort baute und auch sämtliche dafür nötige Materi- Das Projekt: Das Projekt besteht aus der Installation und einer romanhaften Erzählung. Die Installation wurde bereits im Oktober 2015 realisiert, die Erzählung ist gerade im Entstehen und umfasst im Moment zirka 25 Seiten. Sie wird im Sommer 2015 fertiggestellt sein und im Das zentrale Element der Installation ist eine Art Plattform, auf der ein minimalistisches Setting gebaut ist, einem runden Tisch, den vier Stühle umgeben. Dieses Setting ruht auf einer Unterkonstruktion aus Schichten von Metallplatten, mit dazwischen geklemmten Nehmen auf dieser zentralen Plattform Menschen Platz, und bewegen sich diese auch nur minimal, so werden diese Bewegungen durch die Konstruktion dynamisiert, es entstehen Schaukel- und Wippbewegungen. So sind alle Tische untereinander, sowie auch mit der zentralen Konstruktion verbunden, es entsteht ein komplexes Wechselspiel der Kräfte zwischen den einzeleln Elementen.
//// Being too young to talk, little Ludwig gestured, helplessly. In this case the contemplators, the exhibition’s visitors, are invited to act as a co-producer, in fact turning into a part of the object, a functional link of the overall system. Four chairs and a round table are bedded upon steel- spring system, which allows for the dynamic sampling of the body’s movements ascribed to the persosn sitting down. Several ropes transmit this kind of information to four tables, situated vis-à-vis. Each table has been expanded with two corresponding pendulums: the first pendulum is attached to an arm with pen; the second provides drawing paper on top of a wooden plate. The vibrations of the pendulums meet exactly at the moment when the tip of the pen touches the surface of the paper. This spot of the drawing process is the system’s final and starting point at the same time. The movement triggered by pendulums, table and hanger assembly in return passes on kinetic energy to the person on the stool. The internal motion of the system therefore stimulates the pulse transmitter (person) with retrospective effect. The visitor’s actions put the apparatus into operation, the process seems to be assessable, yet human supervision increasingly slips away. “Action” and “agitation” turn into “stimulus” and “reaction”, arbitrary muscular efforts trigger involuntary movements. What is mapped to the paper in the end? Does the person functioning as the trigger contact try to image something or hasn’t the pulser rather become the image? Is it still possible to construe on the assumption of dualist principles like concept/image, reality/image or objective/abstract considering the setting of the apparatus? In what sense is the architecture of the medium’s construction responsible for differing appearances of the visual outcome?
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